Det här med att ignorera problem

Jag har aldrig vart en sån som bara kan skita i problem, jag måste ta tag i dem direkt, lösa dem annars sover jag inte på nätterna. Dock har jag nu insett att vissa människor anser att livet blir lättare (för en själv) om man bara låtsas som att problemet inte finns. Hatar detta tankesätt mer än något annat. 
Jag vill bort från den miljön som helt och hållet bygger på detta tankesätt. 

Jag är feg, eller snarare jag tar det säkra före det osäkra. Jag har sambo, barn, hus så jag anser att jag har så mycket som är så viktigt och då chansar man inte.
Man hoppar inte på vilka utbildningar som helst utan att veta att det ger något. Man bråkar inte med vem som helst på jobbet för konsekvenserna kan bli sjukt jobbiga, inte bara för mig utan för familjen.
Känns som man sitter i en jävla rävsax som är så gott som omöjlig att ta sig ur. 

Men tanken med detta är var ju faktiskt att jag ska ha en plan. Thats it. Ingen mer press än så. (null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

misscaroliine

Livet som nybliven mamma, med allt var det innebär

RSS 2.0