Utvecklingsfaserna avlöser varandra

Kan hon inte få det lite lugnt. Jag förstår att det är jättemycket som händer i hennes lilla kropp men kan hon inte få vila ifrån det en vecka. Hon och vi behöver få sova.
Det låter så lustigt för samtidigt som det är helt fantastiskt som förälder att få se hennes otroliga framsteg varje dag, hur hon lär sig saker och börjar förstå hur saker hänger ihop så är det ju jobbigt för henne att gå igenom allt detta. Hon hinner inte med att bearbeta allt nytt. Hon är orolig och sover dåligt och sover hon dåligt så sover vi dåligt, sover vi dåligt blir tålamodet kortare och jag får såååå dåligt samvete när man inte riktigt orkar med att bära och trösta henne dygnet runt även om det är det hon behöver just nu,
Åter igen. Tillsammans med henne föddes också ett helt nytt och ständigt dåligt samvete.

Idag skulle vi ha gått upp till öppna förskolan och lekt lite men hon somnade och efter några dåliga nätter så behövde hon verkligen sova och jag behövde verkligen få i mig de där kopparna kaffe för att dämpa huvudvärken så vi får bli bättre på att ta oss dit efter jul.

Jag ska försöka komma iväg till gymmet i kväll också, får se hur det går. Huvudet kommer säga "Nejnej stanna hemma och sov" men ryggen säger "för fan, gå till gymmet!" Så jag måste försöka.

Just nu extremt lättretlig med. Det är snart jul, jag är superstressad över allt som har med det att göra, lägenheten är kaos, jag HATAR att det är saker överallt. Hennes saker får man ha överseende med att de är lite utspridda men vårt skit vill jag bara dumpa från balkongen. Det är en lite mer än en månad till vi får tillträde till huset men jag vägrar bo i kaos ända tills dess. Så nu börjar jag röja, på riktigt, är något i vägen så slänger jag skiten utan att ens fundera på vad det är för något...

Men just nu ska vi först läsa bok, hennes favorit. 
(null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

misscaroliine

Livet som nybliven mamma, med allt var det innebär

RSS 2.0