Sjukgymnasten, foglossning den fantastiska kroppen


Igår hade jag äntligen min tid hos sjukgymnasten. Efter den fruktansvärda foglossningen då jag gick på kryckor de 4 sista månaderna av graviditeten och var nästan sängliggande hela sista månaden har jag vart väldigt rädd för att börja träna. Det knäpper fortfarande i bäckenet när jag gör visa rörelser och efter en promenad på bara 4km känner jag mig så fruktansvärt svag i höfterna så jag kan knappt stödja mig.
Hon såg att jag var betydligt svagare i vänstersidan än höger (det var där foglossningen startade, nästan 2månader innan jag fick det på högersidan). Hon tyckte dock att jag hade bra koll på kroppen så det skulle inte vara några större problem att komma tillbaka till styrketräningen men jag måste börja luuuuuugnt. Utan vikter helt tills vänstersidan är ikapp högersidan styrka.
Det kändes så bra att höra att styrketräningen jag körde innan gett resultat på det sättet att kroppen förhållandevis snabbt har återhämtat sig efter både foglossningen och förlossningen. Kroppen är fantastisk.
(null)
En gammal bild men en stark kropp som jag vill tillbaka till.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

misscaroliine

Livet som nybliven mamma, med allt var det innebär

RSS 2.0